Trening fitness bez przyrządów?

W piaskownicy trudno jest się bawić bez wiaderka, łopatki i innych zabawek, a bez akcesoriów trening fitness także jest niespecjalnie mądrym pomysłem. Jeśli z nich zrezygnujemy, stracimy możliwość wykonywania wielu sensownych ćwiczeń. Co więcej, dzięki nim można nadrobić niektóre braki naszego organizmu i lepiej radzić sobie na przykład ze zmęczeniem mięśni. Akcesoria fitness wykonane są z przyjemnych i wytrzymałych materiałów, które w dodatku wyglądają atrakcyjnie i zachęcają nas do ćwiczeń.

fitness hantle

Niektóre akcesoria fitness to sprzęt bardzo uniwersalny o wielu możliwych aplikacjach. Jednym z takich przykładów jest fitball, czyli po prostu duża, dmuchana piłka, za pomocą której można wykonywać szereg złożonych ćwiczeń wzmacniających, rozciągających oraz budujących lepszą równowagę. Piłki są w różnych rozmiarach, dzięki czemu można je dostosować do wzrostu osoby ćwiczącej, mają równe kolory i wykonane są z różnych materiałów. Kiedy nie są przyrządem do ćwiczeń, mogą pełnić rolę wygodnego siedziska przed komputerem lub telewizorem.

Inna propozycja to taśma gumowa. Taka taśma jest tania i pozwala na wykonywanie wielu ćwiczeń rozciągających i wzmacniających. Po ćwiczeniach chowamy ją do szafki i jej nie ma.

​Do wzmacniania górnej partii ciała najlepsze są hantle. Są hantle o różnej masie i hantle, których wagę można dostosowywać w miarę potrzeb. Lepsze hantle są gumowane, więc można je upuścić bez strachu przed katastrofą. Alternatywą dla nich są specjalne odważniki montowane na kończynach za pomocą rzepów. Wykonujemy normalne ruchy, a obciążenie sprawia, że w ten sposób ćwiczymy. Wzmocnimy siłę i wytrzymałość mięśni. Trzeba mieć na uwadze tylko to, że takie ćwiczenia mogą mocno obciążać stawy i dlatego w czasie wykonywania normalnych codziennych czynności trzeba korzystać z nich w sposób umiarkowany i rozsądny.

Ciekawym pomysłem na lepszy fitness jest też easy-ball, czyli piłka o średnicy 22 centymetrów wykonana z miękkiego tworzywa. Można się na niej relaksować i rozciągać. Jeśli ktoś ma nadwagę lub problemy z kręgosłupem, jest to rozwiązanie dla niego. Można na nią stawiać także wtedy, kiedy naszym celem podstawowym jest wzmacnianie mięśni głębokich.

Do większości ćwiczeń potrzebna nam będzie mata. Zapewnia ona podstawowy komfort i bezpieczeństwo treningu. Na śliskiej podłodze czy niewiele lepszym dywanie łatwo jest o wypadek. Mat fitness, joga i rehabilitacyjnych jest masa. Ważne,, by posiadała odporność na odkształcenia i nie nasiąkała potem w czasie intensywnego treningu.

O serwisie

Strona poświęcona jest tematyce sportowej. Zapraszamy do lektury naszych artykułów, z których dowiesz się wszystkiego o akcesoriach treningowych, a także w jakiej odzieży poczujesz się najlepiej uprawiając ulubione aktywności. 

kontakt@7minutowy.pl.pl

Galeria